marți, 4 septembrie 2012

"Titanic Vals" şi Câmpulungul de altădată

    Această  săptămână se vrea a fi începută în forţă la Câmpulung, având ca întâi eveniment videoproiecţia comediei româneşti "Titanic Vals", film realizat chiar aici în vechiul Târg, cum era denumit odinioară oraşul. Mai apoi vom continua într-o notă asemănătoare, celebrându-l pe unul dintre cei mai de seamă romancieri ai noştri, Liviu Rebreanu, întrucât studiind agenda culturală a colegilor am remarcat că zilele acestea se împlinesc 64 de ani de la moartea acestuia. Cu această ocazie vom expune manuscrisele şi unele dintre operele clasice pe care biblioteca le deţine. Pe lângă acestea, într-una din zilele în care vom avea un public mai numeros vom urmări împreună filmul "Ion", după romanul omonim scris de Rebreanu.

4 comentarii:

  1. Buna Alina! Faine activitatile de la Campulung, insa tare as vrea sa stiu care e rolul tau precis in organizarea lor. Si-as mai vrea sa stiu si ce s-a ales de planul tau de lucru. Din cate imi amintesc tu tinteai cu planul tau catre lipsa locurilor de muncă, migraţia populaţiei si promovarea turismului din zonă. Acum, la jumatatea stagiului, ce ai realizat in sensul asta?

    RăspundețiȘtergere
  2. Bună Anca!O să îţi răspund pe rând la fiecare dintre întrbările pe care mi le-ai adresat,dar nu înainte de a puncta un aspect extrem de important pentru modul în care am deviat un pic de la activităţile iniţiale din planul de acţiune. Ştiam dinainte să sosesc la Câmpulung că în multe dintre oraşele şi localităţile din ţară, mentalitatea oamenilor privind activitatea bibliotecii a rămas neschimbată.Aşadar, ajunsă aici m-am lovit de o comunitate extrem de reticentă şi reţinută atunci când vine vorba de instituţia bibliotecii.Oamenii nu sunt conştienţi de totalitatea oportunităţilor pe care le oferă şi poate un pic prea încăpăţînaţi. Pot spune că de ceea ce mi-a fost cel mai teamă atunci când am conceput planul, nu am scăpat. Utilizatorii sunt puţini, şi nu aşteaptă prea multe de la aceasta,ei trec pragul bibliotecii doar pentru a împrumuta cărţi ori pentru o scurtă sesiune de internet. De mai bine de un an, biblioteca a devenit parte a programului Biblionet şi colegii îmi spun că se observă totuşi o oarecare schimbare privind numărul de utilizatori, însă eu aş vrea să văd mai mult interes din partea membrilor comunităţii. Am încercat şi o abordare directă. Mulţi ne-au promis că vor veni, însă evident fără rezultate. Din acest motiv ne-am reorientat spre activităţi care să atragă publicul.Poate în felul acesta se vor apropia şi vor lua cunoştiinţă de totalitatea serviciilor care le sunt puse la dispoziţie de către bibliotecă.
    Revenind la activităţile desfăşurate până acum, precizez că ele au fost iniţiativă proprie, mai puţin vizita zonei alături de Comisia ICI, în care am fost cooptată de către unul dintre colegi. Aceste acţiuni au fost propuse colegilor care au fost mai mult decât deschişi şi chiar dornici să mă ajute. Am coordonat realizarea lor, şi m-am implicat în mod direct.Deşi nu au venit în număr mare, i-am ajutat pe aceia care doreau să îşi găsească un loc de muncă. Am creat împreună cu ei conturi pe mai multe site-uri de profil şi le-am arătat cum îşi pot completa un Cv online. Drept dovadă unul dintre domni şi-a găsit un loc de muncă în contrucţii la o firmă din localitate, iar un altul a fost contactat de o agentie de recrutare pentru o slujbă în agricultură. Tot la capitolul Internet şi utilizarea PC-ului,le-am oferit asistenţă individuală acelora pentru care acest segment era prea puţin cunoscut. Pe scurt i-am familiarizat cu editarea de documente în programul Microsoft Word, cu motoarele de căutare Google şi Bing, sau să îşi creeze o adresă de e-mail.Au fost şi solicitări pentru a crea conturi pe site-uri de socializare, utilizarea adresei de mail şi accesul la documente oficiale pe site-urile unor instituţii. Pentru realizarea expoziţiei dedicată lui George Topârceanu am conceput materialele alături de 2 dintre colegele mele(fotografii, articole şi poezii ataşate câte unui şablon cartonat) pe care le-am lipit ulterior pe 2 dintre pereții sălii de lectură. Au urmat apoi stabilirea detaliilor privind videoproiecția.Am propus data,ora și filmul,aspecte pe care colegii le-au acceptat și astfel ne-am pus pe treabă. M-am gândit apoi la un text care să însoțească fluturașii pe care împreună cu o colegă i-am distribuit apoi prin oraș în zona centrală și în alte zone intens circulate. De asemenea menționez că nu încerc să omit ceea ce mi-am propus,doar că datorită celor expuse la început, acțiunea mea este îngreunată. În următoarea perioadă, voi încerca să recuperez ceea ce nu am punctat până acum din planul de acțiune.

    RăspundețiȘtergere
  3. Alina, multumesc frumos pentru raspunsuri! Ma bucur ca ai alaturi o echipa atat de dedicata ca cea de la Campulung si ca propunerile tale sunt primite cu atat de multa flexibilitate. Cat despre ajutorul pe care il dai la "faurit" CV-uri si la lucrul cu PC-ul, nu de de ici de colo. Chiar te rog sa nu te gandesti nicio clipa ca nu e util - nici nu stii cat ma bucur ca deja ai rezultate (un om care-si gaseste un job intr-o perioada atat de scurta nu e de ici de colo!!!). Numai nu uita sa si "numeri" rezultatele astea, caci ar fi pacat sa uiti de roadele muncii tale. Spor in continuare!

    RăspundețiȘtergere
  4. Îţi mulţumesc!Cu siguranţă imi voi preţui mai mult munca, deoarece aceste mici realizări mi-au demonstrat că nu este în zadar ceea ce am clădit până acum, şi tot datorită lor am înţeles că la deznădejde la speranţă nu e decât un pas.

    RăspundețiȘtergere